Dlaczego urzędnicy i pracownicy administracji powinni się szkolić?
Urzędnicy i pracownicy administracji są odpowiedzialni za wiele ważnych zadań. Zajmują się m.in. dokumentami, rozpatrywaniem skarg czy też dbaniem o prawidłowe funkcjonowanie biura, urzędu lub instytucji. W tej sytuacji warto zadać sobie jedno podstawowe pytanie - dlaczego urzędnicy i pracownicy administracji powinni się szkolić? Przede wszystkim po to, aby rozwijać swoje kompetencje i umiejętności, a także zagwarantować zwykłym osobom wyższy poziom świadczonych usług.
5 najważniejszych umiejętności, które urzędnicy i pracownicy administracji powinni posiadać
Wiedząc już, dlaczego urzędnicy i pracownicy administracji powinni się szkolić, wypadałoby przejść do najważniejszych umiejętności, które powinny posiadać osoby zatrudnione na wspomnianych wyżej stanowiskach. W tej grupie znajdują się m.in.:
- komunikacja - dzięki temu urzędnicy poradzą sobie z każdą trudną sytuacją i nie będą mieć problemów z nawiązywaniem kontaktów z innymi ludźmi,
- asertywność - bardzo ważna umiejętność, gdyż ma wpływ na zmniejszenie poziomu stresu i zwiększenie produktywności,
- zarządzanie czasem - na omawianych stanowiskach trzeba działać szybko i zdecydowanie, a więc każda czynność powinna być dokładnie zaplanowana,
- rzetelność i sumienność - wykonywane zadania będą realizowane na odpowiednim poziomie, a pracownicy administracji nie będą sobie pozwalać na błędy i opóźnienia,
diagnozowanie potrzeb interesantów - poskutkuje to szybszym załatwieniem sprawy (w przyjemnej atmosferze).
To zdecydowanie najważniejsze umiejętności, które można nabyć lub pielęgnować w trakcie profesjonalnych szkoleń, dlatego też urzędnicy i pracownicy administracji nie powinni ich omijać.
Jak wybrać odpowiednie szkolenia dla urzędników i pracowników administracji?
Wiedza na temat tego, dlaczego urzędnicy i pracownicy administracji powinni się szkolić to jedno, a dobór odpowiedniego szkolenia to zupełnie inna sprawa. W tym zakresie zwraca się uwagę m.in. na przekazywane podczas szkoleń informacje (np. szkolenia z zakresu tworzenia sprawozdań), rodzaje szkoleń (twarde i miękkie, otwarte i zamknięte), osobę prowadzącą szkolenie (duże doświadczenie) i formę realizowanych zajęć (konferencje, wykłady, warsztaty, kursy, ćwiczenia).